Alla inlägg under januari 2007

Av Fluffyn - 31 januari 2007 19:24

Idag har Love å jag varit på äventyr ända till Kista på andra sidan stan. Trode det skulle vara krånglit att åka dit men oj vad pendeltåg är bra! Åkte 30 min pendel o nån minut buss så var vi framme, det måste ju vara flera mil dit å jag är glad att jag slapp bila genom stan.Så vi träffa några nya vänner med sjalar i Kista som jag träffat på nätet! Vi åt tacos prata barn o sjalar o hade det trevligt o pröva varandras sjalar. Nu mååååste jag ha en vävd knyt och en mei tai. Den sistnämda ska jag absolut ah en snabbt, tror jag syr en! Nu sover Love efter en lång dag. Vi åkte ju inte hem direkt efter sjaldaten utan tog en grundlig genomgång av gallerian... Åh kanske borde jag söka till AS? (=Annonyma Shoppoholics!) Köpte en retropyjamas på PoP i orange å brunt. En velour tröja till mej på Indiska. En top från bik bok. Ett par jeans från Vero Moda. En mössa till Love (han behövde verkligen en till han har säkert bara tio...) på HM (så den var billig iaf). Och skjortor till Danne som han beställt av mej! Jag älskar att shoppa! Hoppas det finns lite pengar kvar till en bil som vi måste köpa så jag inte måste gå med svansen mellan benen o lämna tillbax allt...Imorn kommer en av Loves kusiner hit å vi ska förbereda mitt kalas som jag ska ha i föreningslokalen på fredag! Kul kul! Längtar! Ni kommer vel?

Av Fluffyn - 30 januari 2007 00:31

Fick ideén till att göra denna bild av en tjej på en trevlig websida som jag hänger på mycket...

Av Fluffyn - 27 januari 2007 18:26

Mammas stora kille! Jag har plötsligt upptäckt att lilla-hjälplösa-spädbarnet-Love kan röra sig sittandes på golvet lite framåt!!! Han har ingen teknik ännu utan det är mer slumpen och nyfikenheten som tar honom frammåt!!! Han vill ha nåt o lutar sig ditåt åsså plötsligt så har han flyttat sig två decimeter! Ja jag blev ju lika förvånad när lilla-hjälplösa-spädbarnet-Love kunde sitta själv. Jag bullade alltid upp med kuddar runt honom och tänkte inte på att pröva om han kunde sitta på några dagar. Så kommer pappa-Daniel hem å ropar från sovrummet: Love kan sitta själv! Och det kunde han! Speciellt i den mjuka sängen där han sjönk ner i madrassen o på så sätt fick stöd!Precic som häromdagen då jag upptäckte att han kan ta sig fram på golvet. Av "gammal vana" (ja vadå gammal, tre veckor? ja, men vana iaf!) så sättar jag ju alltid Love på sin mysiga filt på golvet (det är jättekallt att sitta bara på golvet). Där sitter han ju alltid så nöjd å pillar på sina leksaker, på sin mjuka filt! Så en dag så la jag honom på golvet för jag skulle räta till filten o då tog han sig fram flera meter, eller jag menar BAK!!! Han sköt ifrån med händerna. Han ville ha en leksak framför så det var inte riktigt uträknat av lille-Love att förflytta sig bakåt. Summan av kardemumman är kanske att lilla-hjälplösa-spädbarns-Love vuxit upp å blivit en stor kille? Mammas lilla bäbis...Ja så nu får han sitta i en låda så jag vet var jag har honom.

Av Fluffyn - 26 januari 2007 18:44

Ja det är ingen lätt grej. Nu vet jag i alla fall att jag vill ha en Volvo: Villa, Volvo, Vovve. Fast det går bra med R.V.KVi åkte iväg på äventyr ända till Katrineholm, min gamla studentstad, för att kolla på en Misubishi Lancer. Vilken rishög. Men på en annan bilfirma såg vi en volvo 850 och det är ju en SÅN vi ska ha! Stoooor bagage, lätt att reparera o hitta reservdelar till och säker att köra!Är det nån som vill sälja ett fint ex billit till oss där ute i cybeeymden??? Hallå...?

Av Fluffyn - 25 januari 2007 19:10

Tjejerna hänger i klasar utan för den världsberömda sångaren och artisten Love. Han slog igenom redan som 16åring med sin hit: I love mummy most in the whole wide world! Redan som 20 åring är han mångmiljonär! Han har köpt sina gamla föräldrar ett mindre slott vid kusten... *drömmer*Vi var på öppnaförskolan idag efter en lunchdate med Loves kompisar o mammor på Ikea. Jag köpte BARA en lampa till vardagsrums fönstret (*klappar mej på axeln!*)Love gillar verkligen sångstunden på öppnaförskolan! Han sjunger med och skrattar hela tiden! Underbara unge! Han älskar fröken Ulla, som jobbar där, han skiner som en sol när hon pratar med Love!Ett par som var där med sitt lilla barn kom fram till oss efteråt o tyckte att det var så kul att Love sjöng med och påpekade oxå att han knyter händerna i takt. ?!!!??? Ja, Love har en liten grej som han ofta gör, han knyter händerna å öppnar dom: knyt, öppna, knyt, öppna, knyt, öppna, knyt, öppna, knyt, öppna... Men att han gör det i takt till murik har jag aldrig lagt märke till?! Intressant det där? Kanske är han otroligt musikalisk! Det har han isf inte ärvt av mig! Men att vara liten å glad DET har han fått från mej (hoppas bara han inte blir stor å sur som jag oxå, nä nä han blir nog stor å snäll som far sin)!Här nedan poserar idol-Love i en pyjamas som jag sydde en kväll innan nyår. Det är sydd av två t-shirts. Tjejen på magen ska föreställa mej! Jag fick den av min far för han tyckte att trycket var såååå likt mej, han köper aldrig kläder till andra så han måste tyckt det var väldigt likt mej! Men t-shirten måste krymt i tvätten när jag var gravid... Någon måste tagit sig in i lägenheten när jag var på bb och krymt alla mina kläder...

Av Fluffyn - 25 januari 2007 18:18

Jag har hittat en ny vän! Brother heter hon och det är inte nåns bror utan min alldeles egne symaskin! Eller en av alla mina... sju maskiner! ;)Min gamla kolla-på-tv-hobby är nu utbytt mot sy-junta här på kvällarna! Love gillar inte riktigt ljudet men han blir glad av resultatet, se bara bilden här ovan! Jag slängde ihop mössan igårkväll när han lagt sig! Den är inte helt perfekt men den skyddar Love bra nu i vinterkylan. (Det är mer än en decimeter härlig snö här nu!) Tyget i Loves backlava eller rånarluva är en mössa från början. En mössa som jag impulsköpte och sen upptäckte att den är för liten för mej. Jag bara klippte upp fodret å fällde ner det o klippte ett hål o sydde i en resår runt hålet o klippte o sydde så det blev en bröstlapp och en rygglapp. Tjusigt va?

Av Fluffyn - 25 januari 2007 09:17

Jag ser att jag haft nio besökare redan idag! KUL! Det skulle vara ännu kuligare om ni skrev en rad tillbax. Hälsningar från Nyfiken-i-en-strut-Ulrika

Av Fluffyn - 24 januari 2007 19:40

Idag gick jag upp när väckarklockan ringde vid kvart i nio... yeeeesp! Vi brukar ju sova till mellan nio o tio och jag tycker faktiskt det är okej. Jag blir inte stressad av att jag sover bort halva dagen och Love sover gärna till halv tio för att sen vara vaken nästan hela dagen men jag får ju egen-tid på kvällen. I LOVE EGEN-TID! Det går inte att beskriva om man inte har barn.Jo men vi var å tränade i Huddinge idag. Tjejen som jag står brevid på träningen undrar om hon inte känner mej? -Nä-äää det tror jag inte! Jag känner i alla fall inte igen dej! Sa jag i nån slags så-det-så ton.-Joooo du är ju Peters tjej?-Näru, det är jag inte och jag bor i Stuvsta och du har helt fel.-Nä vi har spelat golf ihop en gång.Golf??? Letar i hjärnan... Hmmm.. Minigolf isf? Ja det har jag ju gjort några gånger med sambons vänner. Ja men nej oj det är ju hon!-Ja just det ja! Nämen HEEEEJJJ, så kul! Så ni har en liten nu oxå, grattis! Ja du vet gravidhjärna, eller jag menar ammningshjärna!!! Ursäkta mej, så fånigt att jag inte kände igen dej! Vad heter sin son?-Leo. Ammar du fortfarande?-Näää oj nääää jag ammar inte man man får ju ammningshjärna ändå... (rodnar igen, låtsas att jag är lite svettig. Men vi har ju ente ens börjat träna. Pinsamt!)Träningen går bra i en halvtimma. Love sitter och leker med min plånbok. Han äter pengar! Ja det gör han faktiskt och inte bara bildligt då.Efter en halvtimma får jag så grymmt ont i mitt vänstra knä! Kan inte böja benet. AJ! Fäller ner överkroppen över mina raka ben och bär ut Love ur träningslokalen. Jag har tur för där finns en sjukgymnast i kassan som kollar o klämmer på knät. Hon känner att det är mycket vätska. Inget alvarligt som hon kunde se. Hon tyckte att jag skulle träna upp lårmusklerna. Cykla, träna hemma i soffan med några tyngder och träna balans tex på en balansbräda. Ska önska mej en såndäringa balansbräda i födelsedagspresent å så ska jag stå på den när jag borstar tänderna så det blir av att jag tränar!Klockan är nu kväll o jag har fortfarande inte duschat sen träningen i förmiddags. Uha, vad jag måste lukta! Tur att jag bar avarit med Love idag! Hmmmm... han har varit väldigt klängig idag? Kanske gillar han svettiga kvinnor eller så kände han sig yr av odören så han inte orka leka själv idadg... Kanske måste jag ta ett bad så den intorkade svetten lukras upp.... Ska bara kolla lite på tv först...

Ovido - Quiz & Flashcards