Alla inlägg under februari 2009

Av Fluffyn - 24 februari 2009 21:09

Vi har inte bara haft bröllop och fest den sista tiden. Även fast jag precis ätit två fantastiska semlor!!!

Vi varit sjuka oxå. Inte så kul att skriva om men någon kanske kan tycka synd om oss i alla fall… Jag har jag haft migrän och ont i nacken, min man (min ”man”, ”min” man, ”min man”…) har haft nackspärr  o feber o förkylning, Smilla har varit/är förkyld och utvecklade förkylningsastma som vi fick reda på efter ett besök på akuten och Love har haft krupp några nätter... Nu är vi friskare men väldigt trötta!!!

Trötta ja. Barnen är dom bästa ”hur-mår-du-idag-barometrarna! För är vi trötta eller lessna eller inte mår bra då märks det på kidsen! Love var så tjuri i morse... han fick till slut precis som han ville: äta ostrullar med keso i, så det blev keso över hela golvet och honom och sen ville han inte ha overall på sig när vi skulle gå till dagis så han fick gå dit i bara en fleecetröja mössa å skor... Mamman orkar inte riktigt just nu. 


Så är det ju det här med finanskrisen. Inte så roligt på alla plan men om man ska hitta nåt bra så är det vel kanske att vi inte behöver känna oss så ensamma om att vara i en finansiell kris J . Och kanske att det faktiskt, peppar peppar ta i trä, verkar gynna det företag jag jobbar hos, eller i alla fall så går det inte sämre för dom!!! HM är kanske ett bra alternativ för fler nu när man kanske inte har råd att köpa nya Gucci skor varje fredag.

Ska ju börja jobba i maj. USH! Vill inte. Dels för att det var så tufft på jobbet senast jag jobbade och dels för att et hänt så mycket… Nya dataprogram att jobba i och HELT nya arbetskamrater och tom ett helt nytt kontor, som är ASFRÄSHT, så det är ju najs! Men det känns ändå jobbigt. Tänk om jag inte kan nåt längre. (Förutom att vara mamma då. FÖR det KAN jag. Och ÄLSKAR JAG!) Tänk om dom är dumma mot mej? Tänk om jag får sitta i nån skrubb och kopiera papper hela dagarna…


Men nu har jag varit föräldraledig och hemma i snart tre år så det är vel dags. Och så ska jag få vara ledig några månader till. Tänkte ta semester i augusti o sen vara föräldraledig september, oktober, november, december. Det beror lite på när Smilla får en dagisplats ju. Hoppas på i januari. Skulle passa. Då är hon ju 1 år och fyra månader. Love lärde sig ju gå precis då så jag hoppas hon går ordentligt då.

Men jag ska inte klaga på mitt jobb för mycket, jag är VERKLIGEN glad att jag har ett.  På min mans arbete ska de säga upp FEM personer!!! Skulle de göra det på mitt arbete så skulle det inte märkas men dom är ju bara 25 anställda på min mans jobb (på mitt vet jag inte hur många,  kanske 800 anställda på kontoret)… på måndag får de veta vilka som får gå… Håll tummar o tår för att min man får ha kvar sitt jobb!!!

Har ni förresten sett det senaste? HM´s inrednings textilier?  Måste nog köpa nåt!!! Till nya badrummet kanske! NEJ det ÄR inte FÄRDIGT, don´t ask!

Nu äre natt! Sov gott vi ses!
Av Fluffyn - 24 februari 2009 20:47

Världens bästa fru! Så stod det på en lapp i morse, tänkte först att det var till nån annan men sen kom jag ju på att jag gått och blivit fru! Att jag blivit världens bästa också var ju väldigt kul!!! 

(Hitta dessa hjärtan här på en fantastisk blogg, vill lixom flytta in i den bloggen!!!)



Var ska jag börja? Det har ju hänt en del! Vigseln till exempel. ALLA var så förvånade att vi vigdes efter dopet!!! Min mans listiga kompis kollade upp psalmerna innan dopgudstjänsten och såg att sista psalmen var en bröllopspsalm och började ana ugglor i mossen… Min familj (ja de som inte jobbade, låg hemma och var bakis eller pluggade) satt på första parkett och de började gråta redan under första psalmen men anade INTE att vi skulle gifta oss sedan. Trodde nästan att de skulle trilla av stolen då prästen annonserade vigseln!!! Det har ju varit rätt så stormigt här hemma sista tiden och det har vel dels berott på just att vi planerat ett bröllop i all hemlighet, det var faktiskt ganska jobbigt trots att vi skulle ha det så litet. Men också att INTE kunna prata med någon om det. Ja förutom sin blivande man förstås! Ska försöka lägga upp ett fotoalbum på nätet så alla kan kolla in bilderna från bröllopet och Smillas dop, inte att förglömma!



Jag får dock inte fotoalbumet att fungera så bra… tänkte göra ett sånt googel-album, Picasa heter det visst. Då ska fler kunna hämta bilderna och fler ska kunna lägga in bilder. Det var ju bara en som hade kamera inne i kyrkan, på prästens begäran, så att resten kunde koncentrera sig på gudstjänsten och inte sina kameror. Tycker det var ett bra önskemål av prästen som vi respekterade. Nu i efterhand så kanske jag kan ångra det lite då bilderna blev ganska dåliga. Men VI HAR JU BILDER IAF!!! Och det är nog mitt fel att de blev dåliga, då jag ställde in kameran av misstag på lysrörsbelysning i all stress precis innan vi skulle gå in i kyrkan. Men när jag får ordning på albumet på Picasa så ska jag se till att alla som var med på fikat efteråt lägger in sina bilder där så ska jag göra en fin fotobok sen!

Av Fluffyn - 18 februari 2009 11:47

Herr & fru sjunger bröllops psalm här nedan!

Av Fluffyn - 15 februari 2009 11:23

Surprise!!!

På Alla hjärtans dag slog vi till!!! Jippi!!!

Av Fluffyn - 2 februari 2009 09:39

Grattis till mej!

Men hallå? 33 år? Nä... Var tog alla dom åren vägen? Och 33-åringar är ju gamla, rynkiga, trötta, föräldrar & villaägare.


Fortsätter på förnekelsens spår! För inte kan vel jag vara en av dessa vuxna människor som är 33??? Nä, lilla jag som vet vaken ut eller in och dessutom känner mej som 22... eller gör jag det... snarare 77 kanske. Buhuhuuuuu...


Ja ja sånt är livet, man blir äldre. Men hur är det man brukar säga? Man är inte äldre än man känner sig! Nä. (...så 77 i dagsläget då...)


En 33 åring har ju allt så i presentväg blev det mest blommor o ätbart. DET ÄR JU INTE FY SKAM för lyssna på detta:

Hemmagjorda snygga lakrits godisar!

Supergoa hemmagjorda beskvier i mängder!

Semlor, även dessa hemmagjorda och i mängder!!! Ett trettiotal åts upp igår men det finns ändå fler i kyl och några tom i frysen!

Och chips, aj löv chirre!!!


Sen fick jag även oätliga saker som hemtelefoner, 2 stycken trådlösa med högtalarfunktion och massa andra braiga finesser! Och trisslotter, en med vinnst, precis som jag önskat mig!!! (Till nästa år ska jag nog specificera vilken slags vinnst, typ minst fyrsiffrig, glömde det i år så denna vinstlott har bara två siffror...). Och en bok!

Bok måste för övrigt varit förra årets julklapp. Tror jag fick minnst fem stycken!


Men den bästigaste presenten av allt var nog att på förmiddagen var mina päron barnvakt då sambon o jag var på en fotoutställning och när vi kom hem så var det dukat med kaffe och semlor och beskvier!!! Färdigt att bara släppa in alla gäster som några minuter senare ringde på dörren!

Men det bästigaste är inte slut ännu. För sen på kvällningen när alla gått, utom min o sambons päron, så gick jag upp och ammade... OCH SOMNADE!!! Klockan var vel sisådär sex på kvällen... Sen sov jag som en stock till nu idag på morgonen (ja med undantag för x antal ammningspauser) och när jag vaknade så var det som om det aldrig varit nåt kalas här!!! Ingen disk och inget stök!


Tack för igår allihopa, världens bästa födelsedag!!!!

Ovido - Quiz & Flashcards