Alla inlägg under juni 2008

Av Fluffyn - 21 juni 2008 08:18

Så här var vår misdommar:

Nybakade varma scones till frukost ute på tomten!

Plockat blommor o lekt i parken.

Klippt ett träd och insåg att vi hade material till en hel liten midsommarstång!!!

Byggt midsommarstång.

Åt sommrig filmjölks lunch!

SOV alla fem (mamman, pappan, Love, Skrutten i magen o katten Doris!) i 3 härliga timmar!!!

Besök av världens-bästa-Oskar med familj!

Lek i pulkan på gräsmattan, det kom dock ingen snö, till barnens besvikelse, men en regnskur kom det precis mellan sillen o grillningen!

Sen åt vi hela kvällen!!! Godast var Oskars mammas bröd som hon bakat! MUMS! (Hoppas hon lägger upp reseptet på bloggen sin...) Annat vi åt var: 4 sorters sill, färskpotatis, ost, gräddfil o gräslök! Sen grillat kött inlindat i bacon med färsk ugnspotatis och sallad! Och så kladdkaka med jordgubbar och vaniljglass och chokladrippel!!!


Vilken matorgie! I love! Skulle kunna tro att jag kunde hålla mig mätt i flera dagar efter detta men jag var uppe för en timma sen och åt av det goda brödet medans hela familjen fortfarande låg sött o sov i sina sängar! (Inte Skrutten i magen, hon vara vaken och ville oxå äta bröd med mej!!!)


Hoppas ni haft en lika bra midsommarafton som vi och får en fortsatt trevlig helg! KRAM PÅ ER!


Av Fluffyn - 19 juni 2008 11:26

Nu vet vi att det är en tjej i magen min! En lillasyster till Love!


Vi var på 3D ultraljud och fick se otroliga bilder på bebisen när hon öppnade och stängde ögonen och öppnade munnen och tom log!


Så här tror vi hon kommer se ut:

Av Fluffyn - 12 juni 2008 09:52

Vilka underbara två dagar han fick fira sin födelsedag med solsken och vänner!!!!

Först den 5e juni då han faktiskt är född firade vi med grillat i trädgården tillsammans med Kusin Andreas och Kusin Elias samt Micke å Susanne. Sen den 6e var det fullt hus hela dagen!!! Tror inte ens Love hann med att äta en tårtbit på hela dagen... paket, paket, leka, paket och mer paket!!!


Bästa presenten: en såpbubbelhund. En hund med batteri som blåser ut massor av bubblor!!!

På andra plats kom den upplåsbara hoppborgen! Han älskar att hoppa just nu så det var verkligen en lyckad present!

Och så städsettet förstås!!! Från vileda med skurmopp o sopkvast o allt som hör städning till!!!


Tack allihop! Hälsar Love

Av Fluffyn - 12 juni 2008 09:21

Äntligen har jag fått snusa bebis igen! Denna gången var det Åsas lilla RÖDHÅRIGA Tindra! Så gullig! Lilla knytet!

Love lekte med storebror Gabriel som hade massor av bilar =LYCKA! Så lekte dom att dom skulle gå ut o tog på sig skor o hatt o gick till ytterdörren o sa Heeee-rååååååååååå!!!! och vinkade glatt! Kolla här på Åsas blog! (Love har där på sig en dress som Jenny haft på sig på 70-talet!!! Tack för att Love får låna den, han är så retro!!!!)

Vi blev dessutom bjudna på hembakade muffins och våfflor av den nyblivna mamman, förstår inte hur hon hunnit baka. (Så räkna inte med hembakat i september alla som vill komma o snusa vår nya bebbe då!)

Så fick Gabriel en skjorta med sitt namn o porträtt på som jag printat o strykt på. Han var så fin i skjortan!!! Och lillasyster Tindra fick en body med ett foto av hennes pyttesmå fötter som ligger i Åsas händer. Båda bilderna var tagna av mästerfotografen Jenny! Här ser ni oxå en skjorta med slips som bästisen Oskar fick när han fyllde två år. På bilden är det Love o Oskar som håller hand i parken i våras. Den bilden har hobbyfotografen jag tagit! ;)

Av Fluffyn - 4 juni 2008 14:51

Imorgon fyller min son 2 år... kan inte förstå att han är en så stor kille....


Hade börjat skriva min förlossningsberättelse förra året och tänkte att nu är det på tiden att avsluta den...  men den är borta.... Finns inte i datorn... Åh jag är så lessen för det...

Har oxå ångest över att jag inte gjort nåt album till Love som han kan titta i, hur ska jag hinna sätta in foton för två hela år tillbax.... ångest, dåliga jag!


Men jag har gjort fint i Loves rum idag! Han har fått en hylla (tog en lagerhylla ur förrådet som vi ändå inte använde) där alla hans leksaker kan stå. Blev väldigt prydligt om jag får säga det själv!


Imorn blir det paket på sängen, spjälsängen!!! Åh vad mysigt det ska bli!!!

Av Fluffyn - 4 juni 2008 09:27

Jag STORHANDLADE igår så jag trode jag skulle föda barn... Handla för typ hela månaden och bar kassar så jag nästan sprack!


I affären packade jag vissa påsar som jag inte skulle behöva packa upp direkt. Dessa kassar packade jag upp i morse... längst ner låg köttfärsen. TRE KILO!!! Måste jag slänga det nu???? De låg tillsammans med en påse frysta grönsaker så köttfärsen känndes sval... men vågar men äta den??? Jag är ju livrädd att bli matförgiftad...


HJÄLP!

Av Fluffyn - 3 juni 2008 09:22

Kolla in den här bloggen som är Loves kompis blogg. Där finns bilder på dom sötaste killarna i hela världen!

Ovido - Quiz & Flashcards