Alla inlägg under juli 2007

Av Fluffyn - 16 juli 2007 12:05

Såhäringa fin kan man bli om man kommer till min frisersalong!

 Min varmblodiga sambo fick en rakapparat i 30års present och vi bestämde för att pröva den ordentligt och rakade hans tidigare pälsbeklädda huvud till en 5 mm frisyr a la lumpen!!!


Fast jag undrar om det bara är jag som tyckte att sambon faktiskt blev fin? För vi träffade ganska många vänner (=8st) på eftermiddagen o ingen nämnde hans nya frisyr.... Och då hade jag dessutom rakat bort den lilla tofs som jag på bus hade sparat för att skrämma sambon!!! Jag skratta så jag kiknade när jag rakade av håret o gjorde olika mönster... men det var bara jag som skrattade...


Jag tycker iaf att han är sommarfin!!!

Av Fluffyn - 14 juli 2007 12:13

Nu ÄNTLIGEN har jag gjort mig av med saker som jag igentligen inte behöver men ändå sparat på mig under årens lopp. Ja ok, jag skulle säkert kunnat rensa bort lika mycket till men men. En bra början!


Syrran hjälpte mej att packa HELA vår stora kombi PROPPFULL med saker och så åkte vi till Skärholmens gamla loppis i Vårberg. Det var mest kläder. Mycket oanvänt och fint. Vi sålde billigt dessutom =10-30kr plagget. TROTS DETTA SÅ VAR DET FRÄCKA MÄNNISKOR DÄR SOM STAL!!!


Jag blir så jävla förbannad!!!


De stal bla massa kläder, en mocka jacka som var ny som jag dessutom bara ville ha en hundring för. Fatta vilket fynd om man nu ville ha den men nehej då den TOG DOM!!!

Och en jäkla sockerskål som tillhörde en servis som inte var värd 5 öre!!!! VA? Dom hade ju kunnat pruta ner hela servisen till en 5krona och då fått alltihop!!!

Och en påse med 10 NYA t-shirts från HM som jag köpt för att trycka på men aldrig blivit av. DEN BARA TOG DOM!!!!

Det som gjorde mej mest arg vara att dom snodde ett par skor... ett par JÄTTEFINA skor från London av märket BERTIE. Svarta läder med en läderblomma fram med taxklack. Dm ville jag igentligen inte sälja för jag hade köpt dom dyrt och dom är jättesnygga men jag får alltid skoskav av dom... MEN VA FAN, jag kunde vel ha fått en 100 lapp eller kanske 60 spänn för dom! HALLÅ ERA JÄKLA TJUVAR, PRUTT PÅ ER!


Trots detta svinn och billiga priser så fick vi ihop 2000 kronor efter att jag betalat bordshyran! Så jag är ändå nöjd med försäljningen MEN JAG KOMMER ALDRIG MER ÅKA TILL VÅRBERS LOPPIS! Synd för jag älskar ju loppisar...


Tusen tack till världens bästa syster Maria  & systerson Andreas som hjälpte mej med försäljningen och tog hand om mej när jag fick mina raseriutbrott efter att ha upptäckt stölderna. Kram på er!

Av Fluffyn - 13 juli 2007 11:16

Välkommen till Mikaelas värld! Det var trösten jag fick när jag sökte stöd hos Oskars mamma.

Ja ni ser ju själva vad som hänt idag. Som Loves pappa sa på telefon när jag ringde och beklagade att Love målat på vår nyrenoverade vardagsrumsvägg: Ja men han vill vel oxå sätta sin prägel på vårat nya hus!


Tänk vilken energi de har dessa små liv! På tio sekunder kan väggen bli om målad eller en rulle toapapper uttdragen eller en kattmatsskål urplockad och vattenskålen hälld över hela köket eller så har de de små benen klättrat upp för trappen eller stänga av mammas dator mitt i ett samtal eller dra ur viktiga sladdar eller kastat nåt olämpligt i toan eller mms:at på mammas telefon eller ringt någon.... 


Jag är inte van! JAG är van med en liten snäll och gullig Love som sitter och leker med vad som bjuds... Nu är han nästan aldrig nöjd. (Ja jo det är han vel... och kanske får jag inte klaga för han sover ju som vanligt oförskämmt bra hela nätterrna...) Men han GALLSKRIKER rakt ut och blir skitarg!!! Hoppas det inte sitter i hårfärgen (humöret alltså!) för ilskan och bestämdheten har kommit mer och mer ju mer hår han fått...


Kanske är det som Åsa & Jenny tror, att han är frutrerad över att inte kunna gå eller göra sig förstådd? MEN HAN KAN GÅ! Fast han vet inte om det ännu bara! I morse LYFTE han sin gåvagn över en tröskel som var i vägen och fortsatte sedan oberörd att gå! Och prata gör han faste det är ju lite oförståligt änn så länge men det kommer ljud i massor och högre och tydligare för varje dag.


Nu ska jag vila medans Love vilar och hädanefter får jag nog trappa ner (ännu mer) på alla krav. Tack Mikaela för att jag fick ta del av lite goda råd från en erfaren mamma!

Av Fluffyn - 12 juli 2007 21:35

Ni bara måååååååste pröva!!!

Tack tack Stranduddarna för receptet!!!

Av Fluffyn - 12 juli 2007 21:17

Kolla in denna snygga pyjamas som Love fick i lite sen 1års present av Gabriel och hans familj! Så gulli!


Tusen tack!!!

Av Fluffyn - 12 juli 2007 13:10

Från bild 1-6 på fem minuter!

Av Fluffyn - 11 juli 2007 12:14

Igår var vi på begravning. Det var en jättefin stund. Prästen var varm och musiken var perfekt!


Ett fint avsked av farfar Arne. Prästen var väldigt trevlig och vet ni? Prästen var nittiotvå år (92)!!! Prästen gjorde begravningen till en så ljus och varm stund av ett så mörkt ögomblick som begravningar igentligen känns som.  En kille på trumpet spelade mio min mio jättevackert! En släkting spelade en melodi på gitarr och lät oss tänka en stund på livet och på döden. Vad skört livet är? Så klysshigt kanske, men så ÄR det ju faktiskt. På bara en sekund så kan hela ens tillvaro förändras... Det var på något sätt skönt att få tänka till och bli påminnd om att ta vara på livet HÄR OCH NU!


Måste visa en bild på mina underbara gossar i slips! Jag älskar er!

Av Fluffyn - 10 juli 2007 10:52

Vi var och hälsade på hos Jenny http://www.do4u.se/ och hon bara kunde ju inte låta bli att fota våra sötnosaroch här är ett av resultaten på modellerna Love, Adam Isabella, Gabriel & My:

Ovido - Quiz & Flashcards