Alla inlägg under maj 2008

Av Fluffyn - 30 maj 2008 10:15

(Inte för kännsliga!)


Bara en mamma kan bli så stolt när barnet säger BAJS och sen tar fram pottan o bajsar.... Duktiga unge!


Kanske blir han blöjfri i sommar i alla fall vår stora kille!!!


/Superstolt mamma

Av Fluffyn - 30 maj 2008 10:11

Love o jag snorar och hostar vidare... tror jag är inne på 3e veckan av en långdragen förkylning som ena dagen är borta och andra dagen gör sig påmind igen!


Sjukhus-sjuklingarna verkar må bra. Operationerna har gått som de skulle. Är helt overkligt att jag just nu har två nära och kära som gjort en operation i huvudet. Båda rapporterade här om dagen att de hade blåtira på ögat men det var visst vanligt dagarne efter operationen. Och som en kompis sa: det är ju bara coolt med en blåtira på ögat!


Hoppas de kryar på sig snabbt!!!


Ta hand om varandra där ute! Kramis!

Av Fluffyn - 27 maj 2008 08:15

Love o jag är förkylda :( ! Hostiga, snoriga och febriga.... Vi som skulle på mini semester till Uppsala idag och bo där några dagar. Min kära syster är där på sjukhus och opererar bort en liten tumör, godartad, i huvudet. Just i detta NU så opereras hon faktiskt! Hoppas det går snabbt och smidigt och alldeles, alldeles jättebra!!!


Loves lilla ettåriga kusin gjorde en liknande operation igår faktiskt. Det har gått bra. Ush att behöva gå igenom sånt med sitt lilla lilla barn... lider med föräldrarna... Love har köpt en liten present till honom (som Love gääääääärna själv ville ha!!!) som kusinen ska få sen för att han varit så duktig och legat på sjukhus!


Så vår förkylning är vel igentligen inget att "skryta" med i dessa sammanhang... mest lessen är jag över at vi kanske inte kan hälsa på syrran på sjukhuset... Vi åker nog upp till Uppsala ändå, kanske mår vi bättre imorn... Kan ju vara mysigt med lite semester, bara vi orkar... Mina päron bor där nu i en liten stuga som de hyrt så vi ska få plats där tror jag.


Ta hand om varandra där ute! KRAM!

Av Fluffyn - 22 maj 2008 11:10

Är det det jag gör? Boar???


Detta har jag gjort idag (och klockan är inte ens 12):

planterat

laminerat

bakat

tvättat

diskat

betalat

printat

traderat


Såhär alltså. Vaknade tidigt. Åt frukost med Love som bestod av bullar som VI BAKAT IGÅR, LOVE & JAG!!!! och pulvernyponsoppa. Det var lixom det enda som fanns hemma... Ja imorn efter lön så ska det bli andra bullar, eller inhandling av mat i alla fall!!!


Sen gick jag med honom till dagis! Och på vägen därifrån så stannade jag till i skogen, på en plats som grannarna använder som kompost, och "snodde" lite växter! Det växer nämligen massa marktäckande fina gröna växter där med små blå blommor i! Så jag tog några rötter och planterade dom på framsidan. (Hoppas nu detta inte är ogräs som bara "äter" upp alla buskar....)


Sen bakade jag limpor! Ett av mina man-tager-vad-man-haver-bröd. Lite havregryn, lite nötter o mandlar, lite mysli, lite kanel o salt samt mjöl och jäst för söta degar... ja ja det var det som fanns i skåpet!

-Blev det bra? -Jorå, helt ok. Förstår faktiskt inte varför jag hatar recept så mycket... eller vänta nu vi vänder på det: varför jag älskar att exprimentera i köket??? Ofta blir det bra mat o bak men ibland inte och då skulle det ju vara bättre att följa recept ibland... Näääää, boring!


Jag har laminerat en bok som jag ritade och min mamma skrev text i när jag var typ 5 år eller nåt. Jättegullig!!! Den tänkte jag att Love skulle få nu när han älskar att "läsa" böcker!


Osså har jag tvättat tygblöjor och lakan som jag dessuton hängt på balkongen. Ja det ÄR lite ovanligt att jag dessutom hänger tvätt... det är lixom sambons jobb... eller jag hatar det mer än han så fördelningen har blivit sådan. Men jag ÄLSKAR att tvätta!

Diskat har jag gjort oxå! Vilken bedrift va? Plockat ur diskmaskinen och plockat i bull-baks-disken från igår och tryckt på start! Kanske inte låter så avancerat men för mej som i januari inte ens orkade kliva ur sängen, än mindre diska, så är detta ju ett stort steg!


Betalat ja. Betalat tråkiga räkningar på datorn. Eller lagt in dom i alla fall. Dras vel imorn efter lön.

För att fortsätta prata pengar så har jag lagt ut massa kläder på tradera (kolla, kanske är det nåt just DU BEHÖVER!!!)  jag hoppas det blir sålt. Skulle i så fall få finnansiera ett besök hos frisören, längtar!


Sen har jag gjort en snygg INGEN REKLAM-skylt til vår postlåda, måste nästan fota den sen o visa. Det är det jag har printat. Tror det var allt...


Och jag har inte feber och ingen har tvingat mej och jag har inte slagit mej i huvet..... tror jag... tar lixom bara igen det jag inte gjort på flera månader! (Nu gäller det bara att det inte blir för mycket av det goda.)


Ha en bra dag! Solen skiner här och jag oxå!

Av Fluffyn - 21 maj 2008 10:25

20 april 2008.

En solig/rolig dag i parken.

Två pappalediga pappor och två snart 2åriga bästisar!


Vackert va?

Av Fluffyn - 21 maj 2008 09:51

Min väns svärmor dog i morse och jag fick ett långt och tänkvärt mail där det bland annat stod:


Man vet aldrig vad som händer i livet så jag vill bara be er att ta vara på er och dem ni älskar. Strunta i små oviktiga problem och fokusera på det som är viktigt.



Vill dela med mig av dessa rader då jag tycker de var så välskrivna och tänkvärda!


Kram på er alla där ute speciellt min vän med familj!!!

Av Fluffyn - 21 maj 2008 09:48

Världens sötaste Nellie!!! Nå, vad tycker ni?

Av Fluffyn - 13 maj 2008 20:20

Jag har idag sett en bebis som var sötare än mitt eget barn... Hur 17 är det möjligt??? Men så var det! En liten, liten söt bebis på 3 kilo med mörkt hår precis som en nyfödd Ronja Rövardotter! Exakt så som jag drömmer om att min bebis i magen kommer se ut (hur det nu ska gå till med mitt röda hår o sambon som var blond som liten...)!


Nu kan jag ju vara lycklig för den här bebisen ÄR MIN, om än ytte-pytte lite. Det är nämligen min gud dotter!!! Känns helt otroligt! Så vacker!!! Så liten!!! Och så perfekt!!!


Välkommen till världen lilla Nellie!

Ovido - Quiz & Flashcards