Alla inlägg under november 2007

Av Fluffyn - 26 november 2007 16:02

Love var ett riktigt charmtroll och flörtade med alla på marknaden! Han blev tom bjuden på godis!


Gissa om han var lycklig? Han fullkommligt tröck i sig godisen!

En lycklig liten kille som ni ser på bilden!

Av Fluffyn - 26 november 2007 15:58

Vi hade så himla mysigt hela familjen ute en hel dag och bara fluffat omkring, pysslat, busat, pratat med folk och varandra.


Försäljningen var vel inte på topp men det kanske är för tidigt för julsaker ännu?! Och så var det ganska kallt att gå ute och ibland regnade det tom.


Men summan av kardemumman var en underbar helg med familjen!

Av Fluffyn - 20 november 2007 22:15

Här är vår julgran som jag o min sambo gjort! Det är en plåtgran som man kan ha ett värmeljus i!


Vi kommer sälja granarna på STREETS JULMARKNAD vid Hornstull strand på lördag och söndag dit ni alla är hjärtligt välkommna!


Granarna kommer även finnas i vår webshop som kommer öppna 1 december! www.wallaby.se

Av Fluffyn - 17 november 2007 20:32

Man skulle kunna tro att detta var nåt från 60-talet men det är från idag, thugohundrasju.

Av Fluffyn - 15 november 2007 19:09

... här i vårt hus i alla fall!!!!


I helgen kommer ljusstakarna åka upp i fönstret för jag kan nog inte hålla mig längre... och sambon blir nog bara glad för det var han som började med att ladda ner julmusik, häromdagen, som dånat i  högtalarna!!!

Av Fluffyn - 6 november 2007 18:59

Som överskriften ger en hint om så är detta en skitig historia. Alltså inget för kräsmagede. Så även stora, hårda, långhåriga hårdrockare bör sluta läsa här om de inte vill att magen ska vända sig lite!


Jo, jag och min kära son Love var i Farsta för att jag skulle på mammografi. Nu undrar ni kanske hur det gick där, så jag tar vel det först: jo det är en knöl i bröstet, flera stycken faktiskt men inga knölar som inte ska vara där enligt läkaren och sköterskan. Sen fick jag lära mig hur jag skulle känna efter. INTE som vårdcentralenläkaren gjorde och nöp tag i knölen och kännde för då kan man ju känna både det ena och det tredje ;-) Nä, man ska lixom cirkulera runt som om man var en liten polermaskin med två fingertoppar och känna efter ojämnheter och NYA knölar. Så det gäller ju att "polera" en gång i månaden så man känner igen förändringarna.


NU, nu nu kommer det: Jo som sagt, vi var ju i Farsta och det vet ju alla som varit där att det finns ett köpcentrum och jag är ju shoppoholic så jag var ju tvungen att strosa omkring där och titta. (Och handla lite. Bidde några strumpor på HM till Love- HAN BEHÖVDE FAKTISKT!!!! Han växer ju ur de gamla snart!!!) Så blir man ju hungrig så jag beställde kyckling och ris och tzatziki. Och när jag hämtade vatten  på restaurangen så sträckte Love sig över bordet och lyckades med sin sked nå tzatzikin på min tallrik och sleva i sig en sked eller två.... OH NEJ, mjölkprodukt= dåli mage. Stackars Love!


Men han gillade det så länge det varade.... för det tog inte lång stund förrän hela restaurangen osade av... chokladpudding, för det var så det såg ut när man kollade på ryggen på lille Love. Det lixom vällde upp som en mjuk böljande massa.


SHIT vad gör jag nu???


Jag försökte så lungt jag kunde sätta Love i vagnen och i ilfart uppsöka närmaste skötrum som visade sig ligga i gallerian lääääääääääääääääängst bort från mej.... och som sedan kostade 5 kronor. Hjälp jag har inga 5kronotr!!!!! Men mamman framför i kön måste sett desperationen i mina ögon för hon sa: Ta min 5krona! TUSEN TACK DU SNÄLLA MAMMA!!!!


Puh! Äntligen innlåsta. Upp med Love på skötbordet.... "chokladpudding" i vagnen, på åkpåsen och på alla hans kläder! Varför hade jag inte tagit på honom en body? Han har ju nästan alltid body! Jag älskar bodysar, och ännu mer nu!!!!!! Ja, ja det går ju att tvätta och så får jag ju ännu en anledning att gå och köpa nya kläder till Love!!!


MEN nehej då, chokladkriget var inte slut ännu för när jag skulle dra av Love strumpbyxorna och tog lite försiktigt tag i sidorna och skulle dra ner så lixom fastnade strumpbyxorna mitt bak i blöjan och bildade lixom en stor slangbella som plötsligt släppte ungefär precis när jag hade dragit ner strumpbyxorna i sidan till Loves knän.... ni fattar? "Slangbellan" var inte direkt fylld med herderliga torra, hårda ärtor heller.


Så när jag torkat "chokladmouse" från mitt hår och min rygg(????), hur 17 det nu kom dit så, och sanerat vagnen och Love och skötbordet ja och när tror ni våtservetterna tog slut? Nä inte halvvägs? Typ innan vi ens kommit in på toa... jag upptäckte att jag tagit ett nästan tomt paket med mig så vi fick fightas med trassligt, hårt omedgörligt dasspapper som galleria-toan hade.... sen gick vi iaf stinkandes till lindex och köpte en jättefin tröja på TJEJAVDELNINGEN som Love fick ha när vi åkte pendel till Älvsjö och promenerade 1,5 timma hem tilsammans med sambon som vi plockade upp från hans jobb. Den friska luften gjorde susen för när vi kom hem så var lukten nästan borta... eller så hade vi vant oss? Nu är i alla fall både åkpåse, Love, jag och alla kläder tvättade.


Undrar om jag ska skicka den här storyn till Loves läkare som säger att Love VISST tål laktos och påstår att mjölkintollerant ÄR HAN INTE för det är så ovanligt! Men så här blir det varje gång stackarn får i sig mjölk i nån form. (Ja inte alltid lika mycket tvätt iofs ;-))


Kram o hej från mej!

Ovido - Quiz & Flashcards