Alla inlägg under april 2008

Av Fluffyn - 30 april 2008 08:49

Idag har vi redan hunnit vara på bröllop sonen och jag! Och klockan är inte ens nio på morgonen! Brölloppstårtan bestod av leverpastej smörgåsar, the och yougurt. Och allt detta innfann sig vid frukostbordet... därav våra fina kläder och borstade hår, NOT! Ja och toarullen som flitigt användes att torka våra näsor med, dock inte bara lycko-tårar av bröllopet utan lite pga en förkylning oxå....


 


Det var nämligen ett bröllop på p3 på radion nyss! Önskar att det varit mitt, det hade varit mysigt med ett bröllop vid frukostbordet iklädd morgonrock!!! Enkelt, snabbt och smidigt!

Av Fluffyn - 29 april 2008 10:27

Här ser ni före och efter pysslandet i trädgården! Det har tagit sin tid men nu är det färdigt! Jag har fått hjälp at min trogna medarbetare Love som varit så duktig med spade, kratta och borste!!!



Här är resultatet!!! En framsida med lite färre rabatter och tydliga gränser mellan rabatt, grus, cykelställ och myshörna mot förut då rabatter, skräp, cyklar och annat slogs om platsen och då fanns det inte tillstymmelse till mysplats heller. Så en klar förbättring! Välkommen på en fika!


Av Fluffyn - 29 april 2008 09:55

Kolla vår tripp trapp stol blev som ny! Lite hjälp med nedmontering av Love (som kan göra flera saker samtidigt!!!) och sen lite målarfärg av Mamma-Fluff! Nu ser den ut som ny där den står och glänser i köket! Lätt att torka av blev den oxå! Helt perfekt!

Av Fluffyn - 25 april 2008 12:42



Här kommer det växa persikor om några månader. Blommorna är på topp som ni ser, de frodas och njuter av solen! (Ni ser vel blomflugan???)


                  

Av Fluffyn - 23 april 2008 20:42

Energin börjar verkligen återkomma känner jag! I förmiddags var jag hos läkaren och uträttade ärenden. Sen satt jag i solen och åt en micrad lunch. På nåt sätt så fick jag sen mer energi än vanligt och sydde ihop en dyna till vår nya vagn! Här är vår nya blå & cammo färgade vagn som både den nya bebben och Love ska få plats i. Man sätter bara dit en extra sits så fäller man ner orginalsittsen så blir det en liggdel till nyfödingen.

Här ser ni orginalvagnen på 1a bilden! Sen ena sidan av dynan som är brun med stjärnor på i nåt frotte liknande material (som på 70-talet var sängöverkast) och som jag dekorerat med en blå tygbit med en prins-krona! På 3e bilden är favorit-sidan av dynan! Ett blommigt tyg!


Här nedan ser ni lite detaljer, bla fotskyddet som jag sytt av en liten bit vaxduk som låg och skräpade. Fotskyddet är blommigt på baksidan för tillfällen då barnet inte är så smutsigt och vi ska på kalas!!!


Alla tyger är hittade i mina tyg gömmor (jag har endel.... 2 stora ärvda linneskåp fulla och en hel vägg i mitt hobbyrum, problemet är att jag alltid vill ha NYA roligare tyger...) Sittdynan är fodrad med vadd som en gång i tiden skulle blivit jackfoder... sen har jag bara sytt stora kvapphål för bältet och knytband i hörnen på dynan och fotskyddet så att de ligger kvar ordentligt. Superlätt! Tog två timmar och kostade INGENTING!!! (Superlätt ja... säg det till mej en dag då jag inte har så här mkt energi DÅ är det minssan inte så lätt...) Men visst blev det fint!


Av Fluffyn - 23 april 2008 11:45

Min kära son finns med på flera hemsidor, kolla in här! Fler i Loves släkt älskar tåg, han har att brås på! Här är farfars trädgårdsjärnväg! Det blir nog en ansökan till tåguniversitetet om sisådär 20 år...

Ovido - Quiz & Flashcards