Alla inlägg under augusti 2008

Av Fluffyn - 21 augusti 2008 10:02

Förlåt mej alla duktiga, ärliga hantverkare som följer lag, regler och branchorganissationer men jag får bara mer o mer vatten på min kvarn....

Detta kom i postlådan idag:  fler som har problem med badrum.... och villaägarnas riksförbund som vi har kontakat sa att de får in ca 30 samtal varje dag om privatperoner som är missnöjda. Detta fusk/okunnighet kostar ca 5 miljoner varje år för försäkringsbolag mm.


Det som gör mej MEST arg är att vi anställt detta företag för att vi själva inte kan regler, lagar o byggförordningar men vad fick vi för det???? Inte ett badrum i alla fall. Mest oro, sömnlösa nätter, stress, energitjuvar, jobb med telefonsamtal o att "ta reda på själva" vad som gäller o massa tjafs!



/Hälsningar en arg och mycket lessen Fluff

Av Fluffyn - 21 augusti 2008 09:17

Min snälla mamma och gulliga syster kom hit igår med skurhink o trasor och STÄDADE!


Dom började på övervåningen o skurade väggar (efter byggdamm o kakelfog som badrumms-byggarna lämnat...) sen listerna och sen golven! De piskade mattor och tvättade fönster. Möblerade om lite och plockade undan saker. Gjorde jättemysigt i lillasysters rum med myshörna som det visade sig att Love ÄLSKAR att mysa i! Tror vi tvättade 5 maskiner tvätt och vädrade alla nallar o sängkläder. Och massa annat!!!


Dessutom bjöd mamma på lunch på vår lokala braiga och goda pizzeria, Deli Italia! Kan inte tacka nog! Jätteskönt att få ett rent hem! Puss på er!


Någon vänlig själ måste skickat mej lite energi oxå, tack Mikaela mfl.

Av Fluffyn - 19 augusti 2008 19:21

NU har dessa vackra blommorna som ni ser runt texten blivit till saftiga smakrika persikor!


Välkommna förbi att smaka för vi kommer inte hinna äta alla mogna persikor nu de närmaste dagarna!


Yammm vad goda dom är!!!!

Av Fluffyn - 16 augusti 2008 14:06

Jag känner mej så snuvad på konfekten. Det är som om det var julafton, födelsedag, nyårsafton, midsommarafton igår och jag inte fick vara med.... Badrummet skulle ju vara färdigt igår!!! Vi skulle fira. Jag skulle bada hela helgen o ställa in mina saker i badrummet. Duschkabinen i tvättstugan skulle bort och där skulle städas. Sen skulle alla kartonger med badrumms kranar, blandare, toa osv städas bort...


Nu e allt bara ett jäkla smutsbo. Hatar verkligen denna röra. Saker överallt, inget på sin rätta plats, allt provisoriskt. Och snart kommer lillasyster titta ut och vi har inge badrum på övervåningen. GAHHHH!!!!


Snälla änglar där ute kom hit å hjälp mej organisera och städa!!! Eller ge mig energi. Jag är så trött och matt och så fort jag rör mig får jag en sammandragning o måsta stanna upp. Har strykt två gardiner idag och är helt matt.... SNÄLLA HJÄLP!

Av Fluffyn - 14 augusti 2008 10:11

Jag fattar mej kort idag. Är trött o irriterad. Har inte mått så bra senaste tiden o inte orkat skriva nåt... (dessutom har vi varit utan internet).


Vi har stora problem med byggare som varit här sista månaden och gjort i ordning vårat badrum NÄR JAG FÖRSÖKT VILA. Det har varit stressigt och jobbigt.

Nu visar det sig dessutom att de har fuskat och en besiktningsman har varit här och nu efter minst 100 telefonsamtal med besiktningsmän, leverantörer, byggarna mfl måste allt göras om.......


GAHHHHH!!!!! Så frustrerande!!!! Det skulle varit klart imorgon annars.... nu blir d vel inge badrum förrän i vinter för jag vill ju inte ha masssa gubbar springandes för att inte tala om hur skitigt det blir när bebisen är nyfödd o jag ska lära mig amma.... SUCK!

Ovido - Quiz & Flashcards