Alla inlägg under mars 2007

Av Fluffyn - 28 mars 2007 17:53

Här är min variant på en Mei Tai! Det går åt en hel del tyg till knytbanden, ca 2 meter på 140s bredd, men det går med nästan vad som helst. Tänk på att det ska vara ett ganska stumt tyg och lagom tjocklek att knyta. I knuten så möts ju två band som är ca 40 cm breda så man kan ju testa innan man syr att knyta ihop två ändar så man ser att det blir lagom. Vill man ha ett tjockare tyg kan man ju sy på ett tunnare på baksidan. Jag har valt att vändsy mina band.Så här gjorde jag:*Köpte 2 meter tyg till knytbanden (leta hemma bland gamla gardiner o lakan är mitt tips)*Skaffa (köp en bit) tyg till sittdelen. 40 cm räcker.*Förkrymp tygerna= tvätta.* Klipp remsor av knytbanden ca40 cm breda.*Vändsy två av remsorna och ena kortänden. Vänd banden och eventuellt stryk.*Sy fast dessa knytband i hörnen på sittdelen (40x40 cm). Vändsy sittdelen med nåt tyg så att knytbanden sitter ordentligt, lämna öppet nertill.*Och sen syr vändsyr man midjebandet o lämnar öppet för sittdelen (40 cm). Jag har valt att ha midjebanden olika långa så att jag får knyten på sidan, det vanliga är nog att de är lika långa på båda sidorna.*Sist syr man fast midjebandet på sittdelen och gör nåt snyggt avslut! ;)Lycka till med syjuntan allihop och skriv gärna en rad om ni undrar över nåt eller fått inspiration o sytt en själva! Min nästa Mei Tai variant ska vara i cammo-tyg och ha spänne istället för knyt på midjebanden och så ska de vara lite vadderade. Återkommer med bild!

Av Fluffyn - 27 mars 2007 19:29

Idag har Love fått två nya tänder! Det var inte så skönt när de trängde igenom men med hjälp av mammaFluffs kramar så gick det bra!Stora killen har oxå lärt sig titta och peka på lampan när man frågar var lampan är? -Dääää! Och att vinka har Love lärt sej! Allt detta på bara två dagar när vi var hos Loves mormor o morfar, de är bra instruktörer! Morfar försökte få Love att säga morfar och att peka när han fråga "var är moffar" men det gick inte, ännu. Osså retades morfar med att säga "var är katten?" och oj vad han fick leta Love för katten var ju hemma hos oss och inte hos mormor och morfar. Love lärde sig att titta efter katten när han var nio månader, nu är han snart 10.

Av Fluffyn - 25 mars 2007 20:05

Cyklade förbi denna ensamma vante som hängde på en videkvist. Nu är vintern över!

Av Fluffyn - 24 mars 2007 19:37

Det blir många premiärer de första året i livet. Idag var det dax för cykelpremiär i vårvädret!

Av Fluffyn - 20 mars 2007 10:21

Love inta bara ålar nu för jag upptäckte precis att han vilken sekund som helst kommer få 4 nya tänder uppe oxå! Allt på en gång! Vad kommer här näst?

Av Fluffyn - 19 mars 2007 19:36

Fast inte larvigt alls faktiskt utan supercoolt! Måste stolt få meddela att idag är dagen då Loves stillasittande tid är över! Vi var å hälsade på Malte & Elias med MammaMalin och Love hasade lite på stjärten men titta storögd på när M & E for fram över golvet. Men nu ikväll har han ålat ganska snabbt fram å tillbax över golvet här hemma. Han ser ut som en larv ungefär!!! Gullunge! Pappa D & jag bara leeeer! ;-)

Av Fluffyn - 18 mars 2007 13:44

Idag snöar det här... Var tog våren vägen?

Ovido - Quiz & Flashcards