Alla inlägg under oktober 2007

Av Fluffyn - 30 oktober 2007 21:02

Nu har jag äntligen fått ner prestations-ribban lite och "gör" saker fast det inte blir perfekt! Här har jag klistrat mina gamla bokmärken på Loves stolar och bord. Får jag säga det själv så blev det väldigt bra! Men jag har ändå dubbelt så mycket bokmärken kvar... kanske får göra vardagsrummsbordet och stolarna oxå???


Sen har jag börjat sätta in foton från Loves första månader... jag har börjat några gånger men aldrig blivit nöjd MEN nu kör jag bara! Love är ändå det viktigaste inte något album, även om det är viktiga minnesbilder!


(Borttaget text på läsares begäran.)

Av Fluffyn - 29 oktober 2007 07:34

Ville bara visa...

Av Fluffyn - 29 oktober 2007 07:20

Igår var det livat i bollhavet när Oskar, Isabella, My och Love lekte! Och pappa Daniel som nog gillar bollhavet allra mest men inte fastnade på bild vilket knappt barnen heller gjorde som ni ser!!!

Av Fluffyn - 28 oktober 2007 21:19

Malin, Love och bus-kusinen-Andreas!

Av Fluffyn - 27 oktober 2007 21:15

Tihi, Love klättra ur sin stol och upp på bordet för att ta sin gröt när den stod på avsvalning när mamman för ett ögonblick lämnade honom ensam!!! Sen ville han BARA sitta på bordet och äta så jag fick muta honom med en stor salladsgaffel som han fick äta sin gröt med i sin stol.

Av Fluffyn - 26 oktober 2007 10:09

En talrik havregrynsgröt

Tre (3) smörgåsar

Ett halvt glas med vatten


Och det är inte 31åriga jag utan 1,5åriga Love som satt i sig detta!!!


Jag har alltid tyckt att han ätit "ordentligt", ja mycket men inte igentligen tänkt på hur mycket så idag räknade jag....

*en portion havregrynsgröt, som en vuxenportion, gjord på 1 deciliter gryn.

*tre smörgåsar och inga bebis varianter utan vuxenmackor med smör och ost. Och dessutom mer ost än till tre smörgåsar för osten har en tendens att ta slut innan smörgåsen...

* Och ett halvt glas med vatten

Dessutom roffade han åt sig en torr brödkant efter intaget av allt detta som han fortsatte knapra på medans han kollade på katten när hon åt. Ja och när jag släppte ner Love på golvet så tog han sig några smulor från golvet som efterrätt!!!


Och nej han är inte tjock. Och nej han rör sig inte otroligt mycket. Faktiskt så är han bland de lugnaste 1,5 åringarna som jag träffat. Jag chockade mammorna på öppnaförskolan igår när han satt på en vanlig stol och åt sin lunch med en vuxengaffel och drack ur ett vanligt glas. Och detta utan att spilla eller kladda... och att jag sen bara la honom på skötbordet och bytte blöja... medans de andra mammorna sanerade golv och bebisar efter lunchen och sprang efter de små liven med en ny blöja för de ville minsann inte vara stilla!


Sa jag att det tar ca två timmar att äta en måltid med Love? Jo det gör det. Frukosten här ovan tog vel ca 1,5 timme men då han jag ju äta, städa köket, läsa reklam, plocka ur diskmaskinen och fylla den igen o handdiska och lite sånt.


Nä nu måste jag nog ner och titta vad Love gör på nedervåningen. Kram på er!

Av Fluffyn - 25 oktober 2007 19:11

Vilka tycker ni är snyggast på mej? Ja jag vet att det är svårt att se på foton och speciellt då blixten gjort att bågarna ser extra breda ut...


1) Här har vi en ganska diskret båge i kopparfärg. Tunn metall.


2) En plast båge med 3 runda hål i skalmarna.


3) Är en metallbåge, endast med båge upptill. Diskret grön färg. Gröna plast skalmar.


4) En metallbåge med utskurna mönster på skalmarna. Brunfärgad.


ha ha ha jag tror jag bestämt mig redan nu när jag skrivit detta!!!! Nyfiken? Men först vill jag veta om ni har lika bra smak som mig??? Osså ska jag fråga sambon oxå som ska få se dom irl. Kan ju erkänna att det är större skillnad på bågarna än vad som syns på bilderna men så blir det kanske när man försöker fota sig själv ;-)


Seså, rösta nu! Ute i högra kanten! Och lämna gärna kommentarer!


Av Fluffyn - 7 oktober 2007 19:56

Ja igentligen så var ju inte fiskarna i havet....  inte ens i bollhavet. Men i akvarium på Akvaria. Loves härliga kusin Andreas och flickvän Malin tog Love på en heldag till fiskarnas spännande värld på Djurgården.


Tusen tack för nattningen och passningen av Love i lördags kväll oxå, världens bästa Andreas & Malin!!!

Ovido - Quiz & Flashcards