Alla inlägg under oktober 2008

Av Fluffyn - 29 oktober 2008 13:54

Oj vad det går undan i svängarna här hemma! Från att Love VÄGRADE att bada till att han nu GÄRNA badar!!!


Så hur löste vi det??? Jag vet faktiskt inte alls... Vi bestämde iofs att vi inte skulle göra så stor grej av det, ville han inte så slapp han (om det inte var absolut nödvändigt!). Nu har vi ju inte tvättat håret sen smör-incidenten för nio dagar sedan, så man ska vel inte ropa hej....


Men flera gånger har det nu hänt att Love kommit själv och sagt att han vill bada. Det är oftast inga långa bad men han sitter nån minut i baljan i alla fall!!! Här på kortet ser ni att Love tvättar Smillas hår, kanske är lite terapi för Love, det var hans förslag!!! -Love bada Smilla!!! Love kan tvätta Smillas hår!!!


Kanske kan det vara myset i soffan efter badet som Love vill åt??? När vi badat brukar vi alltid sitta i soffan o torka oss o mysa o kolla på Bollibompa!?  Men må så vara för jag tycker det är så fantastiskt att han VILL bada nu igen!!!

Av Fluffyn - 29 oktober 2008 11:35

Det här är kärlek!!! Jag älskar mina barn!!! Och mina barn älskar varandra!!! Nu märker man att Smilla lyssnar när Love pratar och Love pysslar om sin syster och säger till mej när hon är hungrig!!!!


Ibland hör jag hur Love försöker trösta Smilla och klappar henne på huvudet och säger med en liten röst: Lilla gumman...

Annars kallar han fortfarande Smilla för Tilde när han pratar om henne... får se om vi måste döpa om henne snart?! Igår sa han tom att hon ska heta Saga! Det var ju ett av förslagen vi hade för "länge" sen (typ en månad sedan!!!).


En annan rolig grej han sa! Måste först berätta att Love följde med pappa sin och handlade en fluga som pappan ska ha när han ska på bond-premiär på fredag! Jo i morse när han vaknade så säger Love

- Jag vill inte haaaaaa fluga!

- Nä-hä? svarar jag.

- Love vill ha fä-ril!

Det tog en stund innan jag förstod att han ville ha en fjäril. Så gulligt!!! Insekt som insekt lixom! Och på tal om insekter så är det maskerad på dagis idag och Love har spindelmannen dräkt på sig!!! Och spindelstrumpor!!! Loves snälla kusin Andreas köpte dräkten i Tailand! Tack tack!!!


När vi kom till dagis idag, iklädd spindelmandräkten, så kom han ihåg att han lagt en bil som han lekte med igår när jag hämtade honom på sin skohylla. Han frågade först både fröken och mej om han inte kunde låna hem bilen?! Svaret blev nej från oss båda trots att han la huvet på sned och klippte med ögonfransarna!!! Men vi fick honom att lämna bilen på skohyllan så han kunde ta den det första han gjorde på morgonen och DET hade han inte glömt imorse! MEN. Bilen var borta.

-Någon annan har lånat bilen, sa jag.

- Oliver tagit bilen, sa Love.

Och mycket riktigt så hade Oliver tagit bilen från Loves skohylla. Så fräckt! (tihi!!!) Men Love fick tillbax bilen. Det var inte direkt någon speciell bil heller.... en röd, smutsig, repig, gammal plastbil.... men jag kanske har dålig fantasi oxå?!


Gu vad han pratar mycket nu och kommer ihåg saker och fantiserar och berättar!!! Det är så roligt!!! Älskade ungar!!!

Av Fluffyn - 29 oktober 2008 10:11

Min söta lilla dotter orkar hålla upp huvudet när hon ligger på magen!!! Ja, en liten stund i alla fall.... tihi!!!


Duktiga tjejen!!! Minns att jag övade detta mycket med Love och att jag denna gång lixom glömmer bort att göra sådana saker med Smilla... Men hon verkar ju utvecklas och växa precis som hon ska!!!! 


Av Fluffyn - 23 oktober 2008 20:25

Lurendrejar företag! Hur kanman kalla detta för gratiserbjudande???? GAHHHHH!!!


vistaprint.se/rpjulkort1 skulle man gå till där man skulle få GRATIS JULKORT och kunna ladad ner sina egna bilder på.....


KLICKADE MIG GENOM MASSA JÄKLA SIDOR MED MASSA EXTRETILLVAL som kostar EXTRA!!! Och att ladda upp en egen bild kostade givetvis extra så jag gjorde inte det, tänkte att det kanske kan vara kul med några neutrala julkort i år oxå.


Trode jag klarat mej från alla avgifter och extrakostnader och skulle få mina 10 julkort GRATIS=utan kostnad= att inte behöva betala en enda krona. Fick en lista där det stod att betala: GRATIS. Kul tänkte jag o klickade mej vidare. Fyllde i namn, mail, tel nr o diverse andra uppgifter.


SEN KOM DET. DEN OUNDVIKLIGA KOSTNADEN!!!! LEVERANSKOSTNAD PÅ MINST 59:- och då skulle det ta minst 21 dagar att få korten!!! HA HA HA!!!! DET ÄR VEL FÖR FABIAN INTE GRATIS!!!!


USH FÖR SÅNA LURENDREJARE! BLÄ!!!


///Hälsningar Snålfia

Av Fluffyn - 23 oktober 2008 11:01

Roligt just nu:

Mina söta barn!

Att vi är friska!

Solen som skiner!

Vårat stora hus!

Symaskinen!

Min frisyr!

Mamma & pappa som kommer i em!


Tråkit just nu:

Bilen (som inte gick genom besiktningen... blir dyrt... minst 10 000:-)

Skvaller om vårat plank vi byggt som insynsskydd. KOM GÄRNA HIT OCH SÄG TILL OM NI HAR NÅGRA INVÄNDNINGAR!

Dammråttor i huset... överallt.

Räkningar...

Badrummet förstås... händer ingenting, bara väntar...

Tvätten i maskinen som luktar.... bensin elelr nåt konstigt... har tvättat kläderna TRE gånger och det försvinner inte...


Måste göra:

Sy drapperi till Smillas rum.

Sy mobil till Smillas vagn.

Sy sovpåse till Smilla.

Sy muddar på Loves byxor.

Betala räkningar.... ush!

Kitta fönsterrutan som vi köpt en ny.

Ringa försäkringskassan :(

Gå och köpa mjölk så jag kan göra ugnspannkaka till middag.

Fundera ut: vad göra med tvätten som luktar kemikalier/ fotogen/ bensin...

Av Fluffyn - 22 oktober 2008 18:19

Den här fina dressen låg i ett paket i postlådan från våra släktingar i Norrtälje!!! Sååååå söt! Nu ska den bara tvättas så kan Smilla använda den!!!


Tusen tack!!!!

Av Fluffyn - 20 oktober 2008 21:20

Kolla vilka fina foton! Tagna i helgen då hela min familj (och halva min släkt) hjälpte oss att bygga ett staket och insynsskydd på vår tomt! TACK ALLA FÖR HJÄLPEN!!!


Kolla på den lilla knutna handen och den stora knutna handen, ser för härligt ut tycker jag!!!!

Ovido - Quiz & Flashcards