Alla inlägg under januari 2009

Av Fluffyn - 30 januari 2009 23:35


Jo precis sån har jag varit idag... en dålig mamma.


Love har precis gått in i den största trotsen under hela sitt liv. Kanske beror det lite på att vi varit sjuka i början av veckan o varit instängda o vänt på dygnen o ätit i soffan o kollat på tv o alla har varit trötta...


Jag har ju aldrig blivit riktigt arg på Love, eller på Smilla heller, men idag har jag det. Jag har tom ryckt honom i armen o knuffat på honom o skrikit...

Va! Är jag sån? Näe. Men jo, tydligen.


Jag vill ju gärna hitta en orsak. För gör man det så kan man ju ändra på den saken osså blir allt bra igen...

Kanske är det för att vi varit sjuka och det har varit jul och långledigt eller för att Love går mindre timmar på dagis eller att jag är för trött... det är ju inte klokt att man lever öht när man inte sovit en hel natt på fem månader. Ja så sitter jag nu här mitt i natten isf att sova! Men det är så skönt att bara få vara själv en stund. Alla sover. Smilla i vaggan. Sambon i stora sängen. Love i sin säng. Och katten i fönstret ovanpå elementet. Lugnt och skönt. Bara suset från fläkten i datorn hörs och mina fingrar som hoppar på tangentbordet.


Ja orsak var det jag funderade på ja...

*mindre tid på dagis.

*julledigheten slut

*trött mamma

*trotsålder

*Love har fått en lillasyster... ja där är nog en stor del av det. Love har VERKLIGEN gått tillbax nu i utvecklingen, tycker det kom lite sent. Han vill ha NAPP!!! Och blöja. Snuttar på fingrarna så det rinner (precis som Smilla). Kan inte gå i trappen. Vill helst bli buren!!! Bara mamma som gäller. Pratar bebisspråk! Listan kan göras längre men jag tror nu att detta kan vara orsaken, till stor del iaf. Bara vänta ut det antar jag...


Flydde hemmet idag, i räddsla över att bli arg och en ÄNNU sämre mamma och åkte till världens bästa Åsa. Love äääääälskade att leka med Gabriel och hans leksaker. Gabriel har MÅNGA bilar!!!! Kolla bara hur söta och goa dom är!!!


Nä nu ska jag göra natt, ska få sova med öronproppar o sambon ska ta barnen, bara komma in med Smilla när hon behöver mat. Hoppas Smilla sover böttre än inatt då hon vaknade varannan timma osså vaknade Love därimellan och ropade på mej...


Godnatt allihop! Yeeeeesp...


Av Fluffyn - 26 januari 2009 13:07


Smilla är bloggad! Kolla in här! 


Tack för allt beröm Åsa, tar åt mig lite då Smilla inte själv kan tacka!!! Heeeelt opartiskt så håller jag med, hon är bedårande!!! Men jag är såååå avis på Tindras underbara morotsröda hår! Men jag har ju en rödtopp så jag får vel vara nöjd med det.


Åsa och familj ni är ås välkommna hem hit nån dag så kanske vi hinner umgås lite då oxå, det var, som sagt, ganska fullt med folk på lekslottet i söndags!

Av Fluffyn - 26 januari 2009 13:01


Satt och kollade på lite gamla bilder idag och snubblade över den här! En liknande bild som jag lagt in på Smilla här nedan! Båda barnen fick sina första två tänder vid fyra månaders ålder och kliar sig glatt med sina nya tandborstar!!!


Men inte är dom vel så lika mina barn?

Av Fluffyn - 26 januari 2009 08:21

Love & Smillas farfar har en egen liten hemmatillverkad tågbana i sin trädgård! Igår när vi var där å hälsade på  ropade Love "Coola Farfar!!!" såååå glulligt! Tycker inte vi använder ordet cool så mycket men det kan ju vara så att vi hörde och tolkade lite fel men det lät fööööör gulligt! Här är en bild från järnvägen och tågen och fler finns HÄR eller på länken som jag lagt till nu under "länkar" längre ner till höger!

Av Fluffyn - 17 januari 2009 14:48

Hur kunde d bli så fel?


Villl ha badrummet nuuuuuuuuuu!!!


Mitt fel är det oxå eftersom jag hitta detta oseriösa företag som gjorde ett fuskjobb... känns oerhört jobbigt.


Just nu är inte det jobbigaste att inte ha ett badrum utan all energi det tar från mej o min sambo...


Ska till banken på måndag o se om jag får låna mer pengar så vi kan betala de där skojjarna till hantverkare och lägga det bakom oss. Det kommer ju inte betyda att vi får ett badrum men iaf att vi slipper tjafsa med advokater o dyl vilket är väldigt påfrestande och ger en väldigt negativ stämmning.


Om jag får ta ett lån på banken kommer d betyda att jag inte kommer kunna vara föräldraledig lika länge GRÅÅÅÅTER VID BARA TANKEN!!! Men just nu känns det ändå bättre än att ha detta tjafs om badrummet.


HATAR OSERIÖSA HANTVERKARE!!! Ja och hela systemet för det verkar ju OMÖJLIGT att få rätt fast det är uppenbart att dom gjort fel. Ja kanske kan vi få dom att erkänna... så småning om... men det skulle betyda rättegång, massa energi, inget badrum på FLERA ÅR och dålig stämming här hemma och JAG ORKAR INTE MEEEEEEEEEEEEER :( !!!!!!

Av Fluffyn - 16 januari 2009 11:29

Fortsätter i lite samma anda som förra inlägget fast tvärtom!!!


De som inte varit ute i så god tid är den fotobok från myphotobook.se för den var lovad att komma innan julafton och kom i veckan... SUCK!!!! Och läkaren som skulle titta på min leverfläck (som visade sig vara ofarlig trots att den växt) som ringde återbud när jag gått upp i ottan o pälsat på alla barnen o packat ner dom i vagnen efter många tårar och småsprungit ner till bussen... DÅ ringer dom från vårdcentralen o säger att läkaren är sjuk.... (kan dom bli sjuka förresten?) Och då gick det ju lixom inte bara att gå hem igen för Love ville ju ÅKA BUSS!!!! Så vi fick hoppa på bussen o åka ett varv...


Sen kanske det tråkigaste av allt... tar det i korthet: Prästen som skulle döpa Smilla blev sjuk... så det blev inget dop... Det är ju inget man kan göra (alla kan ju bli sjuka, tom läkare!!!) men det som gör mig vansinnigt arg och besviken är att de inte ringde o sa att prästen var sjuk!!!!!!!!!! Nä, det skickade ett brev med snigelposten.... Så på onsdagen när prästen anmälde sig sjuk började, antar jag, sekteteraren sakterligen skriva brev och skicka ut. Ja jo det blev nog extra jobb för henne iom att hon fixade en reserv präst till oss (o kanske till andra som oxå skulle ha ordinarie prästen). Men det hade hon lixom inte behövt för vi ville ha ordinarie prästen.


Det dumma är att sekreteraren skickade detta på torsdagen ISTÄLLER FÖR ATT RINGA PÅ ONSDAGEN så fick vi brevet på fredagen och öppnade inte det förrän vid middagen på fredagkvällen... DÅ gick d ju inte att ringa sekreteraren, suck... så på lördagen lekte vi detektiver för att få tag på reserv-prästen och efter 5-6 timmar så fick vi tag på honom o han hade ingen möjlighet att ses innan så vi tackade nej och hade ett litet kalas i all enkelhet utan präst och dop i kyrkan...


Det kan vara så att det var meningen att det skulle bli så här för på söndagen visade det sig att två av de bjudna familjerna var sjuka så det blev ett bortfall på åtta gäster. Men de som kom verkade ha trevligt och Smilla fick massa fina dopkort och hade sin dopklänning på sig som jag sytt till henne och vi vuxna och lite större barn= Love åt jättegod tårta som mormor gjort och maränger som gudmor gjort.


Nu har vi iaf bestämt oss för att döpa Smilla i alla enkelhet i Segeltorps kyrka med ordinarie präst på alla hjärtans dag. Hoppas nu att de tidigare inbjudna gsterna vill komma igen, även de som var sjuka. Vi får vel ta med korten som hon redan fått och de presenter och så har vi liten fika efteråt i kyrkans lokaler.


Så kanske är det inte  alltid fel att det blir fel...

Av Fluffyn - 16 januari 2009 11:25

Fick ett julkort i veckan! Det första i år!


Tack Andreas & Malin för att ni är ute i god tid!

Av Fluffyn - 16 januari 2009 11:10

Kolla in min barn!!! Dom e så duktiga!!! Love 2,5 kan åka skridskor (ja stå o gå, kul tycker han det är iaf) och Smilla 4,5 månader kan sitta själv (iaf med hjälp av sin nya= bättre begagnade, bumbostol)!!!


Ja det ÄR mina barn och de ÄR fotade nyligen, det är bara så att Fluffyn älskar 70-tals kläder!!!!!!!! Loves overall har jag tom haft på mig själv när jag lärde mig åka skridskor på det glada 70-talet! Smillas dress har hon lånat av sin snälla gudmor!

Ovido - Quiz & Flashcards