Alla inlägg under augusti 2007

Av Fluffyn - 29 augusti 2007 10:36

Mina föräldrar ska flytta och mitt barndomshem ska säljas. Det känns så sorgligt och konstigt men jag tror innerst inne att det är skönast för mina föräldrar att slippa den enorma tomten och det stora huset. Men jag kommer att sakna det...

Av Fluffyn - 28 augusti 2007 09:51

Här ser man hela vår trädgård och det får precis plats ett långbord med tio personer och en hund och ett barn. Kräftan är bröd penslat med karamellfärg. (Jag tror Love kommer få det ganska bra att växa upp här hos oss och få exprimentera med färg och annat pyssel OCH på köpet så får ju jag en ursäkt att fortsätta pyssla, leka, kladda och måla!!!!)

Av Fluffyn - 27 augusti 2007 10:34

jag gillar ju unisexmode på barn, om det nu var nån som missat det?! jag kan inte fatta varför barn ska kläs så könsindelat när de är små? Killar ska ha stora, baggy, fyrkantiga former med hårda tryck av motorer och monster o gärna i mörka färger som blå, grå, denim och svart. Tjejer däremot ska ha tight, figurnära, gärna med insvängd midja (över vällingmagen), rosetter, rynk, söta motiv som blommor och flickor i rosa, rött och alla pastellfärger men mest rosa.


Okej! Jag kan förstå att endel vill ha rosa på sina tjejer o blått på sina killar. Men en sak som jag INTE förstår är hur barnskor gjörs lpå liknande sätt!? Killarnas är BREDA, stora, kraftiga, mörka, tråkiga... och tejernas är smalare och i glada färger. Dett upptäckte jag när jag tittat på vinterskor till Love. Det här gör mej arg! Inte kan det vel vara så stor skillnad på en liten tjejfot och en liten killfot i utseende? Eller är det bara utsidan som är olika så att killarna får se stora klumpfotigaiga ut och tjejerna nättare? (Eller om man vill se det som att tjejerna får ha smidigare skor o killen rejälare?)


Väldigt irriterande tycker i alla fall jag.

Av Fluffyn - 26 augusti 2007 21:44

Finns det något roligare än bollar??? De är jätteroliga, underhållande, passar för alla åldrar, olika, fina... Och vem ville inte ha ett eget bollhav när man var liten???


Vår älskade son ska få juste ett eget bollhav!!! Nu har vi bollar, ca 300 stycken. Ikväll har Love tvätttat dom i badkaret och det var SÅ ROLIGT!!!! Sen ska vi bygga en låda så får han o hans kompisar "torr"bada i  bland bollarna.



Av Fluffyn - 26 augusti 2007 21:26

MammaFluff älskar skor men nu för tiden blir det mest skor till lilla Love! Här är vinterns fynd! De senaste fynden gjorde vi på Siggesta gårds baklucke loppis idag. Där vi oxå åt en jättegod och dyr brunch buffé men det kanske jämnade ut sig för vi fick två par vinterskor och buffé för 390:- (varav skorna kostade 20:- paret, men det hör ju inte hit)! Trevligt var det!!!


Visar här Loves vinterskor och de nya addidasdojorna som är likadana som mammaFluffs!

Av Fluffyn - 22 augusti 2007 20:40

Ta nu, pappa tittar ju bort! Lita på mej jag är ju i alla fall äldst! Jooo kom igen nu, ta lite! Testa?!! Det är säkert gott! Pappa tycker i alla fall det och jag tycker som pappa! Men smaka lite i alla fall...

Av Fluffyn - 21 augusti 2007 09:20

Här är ett bildbevis på att jag närmar mej "tant-åldern". När jag går omkring med pappiljotter varje helg så är jag tant... det är nära nu!

Fina va? Upprullat på pälsiga tygbitar! Man tager vad man haver som Kajsa varg sa!


Och igår var vi på Sjöhistoriska med bästisen Oskar och hans mamma. Det var jättespännande att springa omkring o leka titt-ut bland montrarna!!!! Love kan säga titt-ut nu men mest låter han som bilen: thblllllllllll,tu-tut, hbllllllllll,tu-tu (=brumm, brumm, tut tut!). Det ekade visst väldigt roligt i lokalerna. Tur att vi nästan var ensamma... eller var det just därför vi var just nästan ensamma???

Sen var vi och fikade och stora killarna kunde sitta i fotöljerna brevid mammorna! Barnstolar är ju för bäbisar!


Nu måste MammaFluff fortsätta vara lite huslig: tvätta, diska, häng o vika tvätt, sysselsätta barnet, plocka, laga mat och sånt som hör till hemmafruns sysslor!

Av Fluffyn - 19 augusti 2007 20:45

Igår var vi bjudna på kräftskiva och samtidigt Josefinas 30 års kalas OCH patriks 32 års kalas. Men TJI fick vi för det var DERAS BRÖLLOP!!!! Jättekul hade vi och kräftor fick vi äta oxå. Och de blev jättenöjda med presenten som var ett presentkort hos fotografen Jenny!

Ovido - Quiz & Flashcards